The ultimate loot and downtime threat

Forum Forum Pathfinder 2nd Edition The ultimate loot and downtime threat

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  • #18360
    Ultra
    Moderator

    Also ich finde wir sollten unsere Ausrüstung schon online managen, das geht wahrscheinlich nämlich erheblich schneller als über das Forum, v.a. wenn man Rückfragen an den Meister hat. Aber dann halt als reine Business-Session und nicht nicht im Zuge einer RP-Session.

    #18361
    Ultra
    Moderator

    Consolidierter Loot!

    Gruppenkasse:

    GP: 40
    SP: 427
    CP: 11

    Waffen:

    * Scimitar +1 (36gp) – Michael
    * Scimitar of Striking +1 (101gp) – Michael
    * Dagger+1 (35gp, 2sp) – Oliver
    * Hellebarde +1 (37gp) – Oliver
    * Hellebarde +1 (37gp) – Oliver
    * Short Bow +1 (38gp) – Oliver
    * Bastardschwert +1 (39gp) – Oliver
    * Rapier of Striking +1 (102gp) – Thomas
    * Battle Axe +1 (36gp) – Thomas

    * Silver Warhammer (low grade; 41gp) – Oliver
    * Silver Mace (low grade; 41gp) – Michael
    * Silver Morningstar (low grade; 41gp) – Thomas

    * Handschuh (vom Affen) – Oliver

    Rüstungen & Schilde:

    * Chain Shirt +1 (165gp) – Michael
    * Chain Shirt +1 (165gp) – Oliver
    * Leather Armor +1 (162gp) – Oliver
    * Breast Plate +1 (168gp) – Thomas

    Verschiedenes:

    Behalten:

    * Healer’s Gloves (Medicine+1; Heal 2d6+7, 1 action, 1/day; 80gp) – Michael
    * Wand of Heal (1st level; 60gp) – Michael
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Michael
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Oliver
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Oliver
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Thomas
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Thomas
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Thomas
    * Lesser Healing Potion (2d8+5; 12gp) – Sven
    * Minor Healing Potion (1d8; 4gp) – Oliver
    * Minor Healing Potion (1d8; 4gp) – Sven
    * Minor Healing Potion (1d8; 4gp) – Sven
    * Invisibility Potion (20gp) – Sven

    Eher behalten:

    * Everburning Torch (15gp) – Oliver
    * Bracers of Missile Deflection (52gp) – Oliver
    * Wondrous figurine, onyx dog (34gp) – Sven
    * Feather token, fan (15gp) – Sven
    * Doubling rings (50gp) – Sven
    * Wand of Web (160gp) – Sven

    Eher verkaufen:

    * Jade cat Talisman (6gp) – Sven
    * Monkey Pin Talisman (6gp) – Michael
    * Lesser Tanglefoot Bag (3gp) – Oliver
    * Fear gem (20gp) – Thomas
    * Scroll of false life – (12gp) Sven
    * Alchemists Fire, lesser (3gp) – Oliver

    Gewöhnliche Ausrüstung zum verscherbeln privat oder in Gruppenkasse:

    * Chain Mail (6gp) – Thomas
    * Steel Shield (2gp) – Thomas – ???
    * Scale Mail (4gp) – Michael
    * Steel Shield (2gp) – Michael – ???
    * Studded Leather (3gp) – Oliver

    Special:

    * Pfeilspitze magisch (vom Affen) – Oliver
    * Anhänger mit Komet – Oliver
    * Writing Sets – Oliver
    * Bücher vom Klym – Oliver
    * Armbinden „Order of the Nail“ – Oliver
    * Unterlagen Korrospondenz Scarlet Triad – Oliver
    * Besitzurkunde der Festung Caer Altaerein – Oliver
    * Soulbound Stone – Sven
    * Silver statue of Alseta, goddess of doorways – Michael

    #18368
    olli76
    Moderator

    Also ich finde wir sollten unsere Ausrüstung schon online managen, das geht wahrscheinlich nämlich erheblich schneller als über das Forum, v.a. wenn man Rückfragen an den Meister hat. Aber dann halt als reine Business-Session und nicht nicht im Zuge einer RP-Session.

    Die macht ihr dann aber bitte ohne mich *hust`*

    #18369
    Ultra
    Moderator

    Also ich finde wir sollten unsere Ausrüstung schon online managen, das geht wahrscheinlich nämlich erheblich schneller als über das Forum, v.a. wenn man Rückfragen an den Meister hat. Aber dann halt als reine Business-Session und nicht nicht im Zuge einer RP-Session.

    Die macht ihr dann aber bitte ohne mich *hust`*

    Nein Du musst gefälligst mit rumpienzen!

    #18370
    olli76
    Moderator

    du musst dir 21x Identify und 39x im buch nachschlagen sparen = Yes

    #18371
    Ultra
    Moderator

    Wieso sparen, machen musste es eh, und da ist mir 1x Post/Tag hier im Forum einfach zu langsam.

    #18372
    olli76
    Moderator

    Ich bin dann mal mit Nollin 4 Wochen weg..ihr macht das schon.

    #18373
    Ultra
    Moderator

    Ich bin dann mal mit Nollin 4 Wochen weg..ihr macht das schon.

    Das passt ja wie die Faust aufs Auge, ich brauche auch min. 4 Wochen bis ich auf Cloistered Cleric mit Champion Multiclass umgeschult habe, danach können wir easy zusammen einkaufen gehen. 😛

    #18378
    Ultra
    Moderator

    Ok, da anscheinend alle faul sind hier mal ein erstes Questionaire für Philipp:

    1) Wieviel Belohnung bekommen wir noch von der Stadt bzw. vom Stadtrat für die Räuberbande und das Befrieden der Festung? Soll die entsprechende Rollenspielszene mit Greta etc. nicht ersetzen, müssten wir aber wissen für die Planung. Es sei denn jemand möchte noch massiv nachverhandeln, dann können wir an dieser Stelle stoppen und spielen alles was mit Ausrüstung und Loot zu tun hat doch online aus.

    2) Was kommt beim Identifizieren an magischem Loot noch bei heraus, Sven oder ich werden das ja irgendwann mal schaffen?

    * Chain Shirt vom Chefoberboss?
    * Jar mit Paste?
    * Unidentified Staff?
    * Soulbound Stone (Preis, falls relevant)?

    3) Welche Earn Income Jobs gibt es in Breachill, für welchen Skill und zu welchem DC?

    4) Da wir auf Nachfrage innerhalb der Gruppe noch keinen magischen Loot selbst basteln können, was gibt es in Breachill ggfs. zu kaufen?

    * Rune of Striking? J/N
    * Sturdy Shield? J/N
    * Bag of Holding? J/N
    * Spells (Lehrer oder Schriftrolle), meine Anfrageliste hast Du ja bereits, k.A. ob Sven auch noch zukaufen will? J/N
    * Full Plate? J/N (die kriegen wir u.U. sogar noch selbst hin, wenn es ein Rezept gibt)

    5) Pro forma Frage: Finden wir für unseren Loot jeweils einen geeigneten Käufer oder gibt es hier ggfs. auch Limits?

    #18400
    Ultra
    Moderator

    @Philipp Noot Noot !!

    #18410
    Philipp
    Verwalter

    Sorry, krieg mein Kof grad nicht dazu 🙂 Ich setze mich heute Abend mal drann. Muss ja auch die Regeln für euer Keep erläutern, falls ihr es einnehmen wollt

    #18422
    Philipp
    Verwalter

    So die Frage ist, wie lange wollt ihr in Downtime gehen?

    Es gibt folgende Jobs die man in der Downtime machen könnte:

    Critical Success You do outstanding work. Gain the amount of currency listed for the task level + 1 and your proficiency rank.

    Success You do competent work. Gain the amount of currency listed for the task level and your proficiency rank.

    Failure You do shoddy work and get paid the bare minimum for your time. Gain the amount of currency listed in the failure column for the task level. The GM will likely reduce how long you can continue at the task.

    Critical Failure You earn nothing for your work and are fired immediately. You can’t continue at the task. Your reputation suffers, potentially making it difficult for you to find rewarding jobs in that community in the future.

    Wiedereröffnung des Buchladens
    Skill: Lore (trained)
    Eine Stelle im Verkauf für Beratung bzgl. Bücher im „Reliant Book Company“
    Failure: 1 sp / Tag
    Expert (DC 20): 8 Silber / Tag

    Hilfe beim örtlichen Drechsler
    Skill: Crafting (trained)
    Eine Stelle, die dem Örtlichen Wagenbauer Fadelby Vusker im „Vusker’s Carts & Wheels“ zum bauen von Wagenräder, Ersatzteilen und Drechseln hilft.
    Failure: 1 sp / Tag
    Expert (DC 20): 8 Silber / Tag

    Bevorratung mit hochwertigen Fellen
    Skill: Nature (trained)
    Crimson Wood Furs braucht immer gute Felle. Du lieferst diesen Rohstoff.
    Failure: 1 sp / Tag
    Expert (DC 20): 8 Silber / Tag

    ————————————–
    Ansonsten haben wir Lebenshaltungskosten

    Standard of Living per Week
    Subsistence* 4 sp
    Comfortable 1 gp
    Fine 30 gp
    Extravagant 100 gp

    (falls ihr in der Burg Übernachtet, sinken die Lebenskosten auf:)
    Subsistence* 3 sp
    Comfortable 7 sp
    Fine 24 gp
    Extravagant 60 gp

    —————————————
    Ihr könnt allerdings auch die Burg in Beschlag nehmen und es als Eure Basis anfangen auszubauen. Die Burg ist natürlich etwas „renovierungsbedürftig und sie muss auch administriert werden.

    Hier die Aktionen für die Burg:

    When the PCs claim Citadel Altaerein as their own, they can simply start living in the ruined castle, but until they repair the damage that years of neglect and monster raids have done to the structure, they won’t be able to enjoy any of the benefits detailed on the following pages or perform downtime activities like long-term rest or retraining. Work on the citadel is organized into two categories: basic repairs and upgrades. All basic repairs must be seen to before upgrades can be applied. The PCs should also Administer their castle (see below) each week. Failing to Administer the property makes repairing and upgrading Citadel Altaerein much more difficult, and not attempting to Administer the citadel results in an automatic critical failure.

    ADMINISTER
    CONCENTRATE DOWNTIME LINGUISTIC MENTAL
    You spend the day attending to administrative needs related to running Citadel Altaerein.

    The Administer activity can be used to undo poor public relations from the use of Deception or Intimidate to Organize Labor, but it is also used to maintain relations with groups you make contact with over the course of the Age of Ashes campaign. Only one person can attempt to Administer per day (though others can Aid, as described in the Core Rulebook), and once the castle has been Administered, no one else can Administer until after the interval specified in the result.

    If you perform downtime activities involving Citadel Altaerein when it’s not successfully Administered, you take a –4 circumstance penalty to your checks. Administering requires a successful DC 20 Society check (although for special actions later in the Adventure Path, this DC may change). You can pay a seneschal (see Hired Help on page 75) to attend to Citadel Altaerein’s administrative needs. As long as the seneschal is paid, the weekly requirement to Administer is automatically a success (but never a critical success).

    Critical Success You facilitate the prosperity of the citadel. The citadel functions smoothly for 1 month. In addition, during this time you gain a +2 circumstance bonus to all checks to Organize Labor.

    Success Citadel Altaerein functions smoothly for 1 week. Failure Citadel Altaerein is not Administered, but you can try again the next day.

    Critical Failure Citadel Altaerein is not Administered. Botched relations and flared tempers among certain citizens in Breachill prevent you from attempting to Administer again for 1 week.

    ORGANIZE LABOR
    CONCENTRATE DOWNTIME LINGUISTIC MENTAL
    You spend a day in Breachill recruiting workers to aid in a repair or an upgrade at Citadel Altaerein. Attempt a DC 13 Deception, Diplomacy, or Intimidation check to Organize Labor to organize workers, or a DC 18 check for specialists.

    If you use Deception or Intimidation for this check, you gain a +2 circumstance bonus, but failure comes with extra risks, as detailed below.
    Using Diplomacy grants no bonus to the check, but comes without added risk. When you Organize Labor, you must specify one repair or upgrade activity to be undertaken; once you successfully Organize Labor, you must begin that activity within a week. A force of organized workers costs 1 gp per day, while a force of organized specialists costs 5 gp per day.

    Critical Success You organize labor for the full duration of the repair or upgrade activity, and the cost to pay the workers is halved for the duration.

    Success You organize labor for the full duration of a repair or upgrade activity.

    Failure You organize labor for a single day of a repair or upgrade activity. Unless you used Diplomacy, word of your deceptive or intimidating nature spreads, and you take a –1 circumstance penalty to all future checks to organize labor. This penalty increases with each subsequent failure, to a maximum penalty of –4.

    Critical Failure You completely fail to organize labor. If you used Deception or Intimidation, word of your untrustworthiness or cruelty spreads, and you can no longer use that skill to Organize Labor.

    Anfänglich müsst ihr Basic Repairs in der Burg organisieren:

    CLEAN
    DOWNTIME MANIPULATE You spend the day cleaning—hauling out broken furniture, disposing of detritus, and making rooms clear enough to begin repairs. Citadel Altaerein requires 8 days of cleaning before any other basic repair activities can begin. Cleaning does not require a Crafting check, nor does it cost gold.

    CLEAR COURTYARD
    DOWNTIME MANIPULATE
    Requirements Crafting (trained) or hired stonemason; organized workers You work to repair the collapsed northern wall, drain and fill in the flooded sunken area, and clear out weeds. This activity requires 6 days of work and a DC 15 Crafting check.

    MAKE GENERAL REPAIRS
    DOWNTIME MANIPULATE
    Requirements Crafting (trained), Specialty Crafting (woodworking), or hired woodworker; organized workers You make general repairs to the citadel furnishings, replacing or fixing furniture, replacing rotted floorboards, and rehanging doors throughout the structure. This task takes 14 days of work and a DC 15 Crafting check.

    REBUILD BATTLEMENTS DOWNTIME MANIPULATE Requirements Crafting (expert), Specialty Crafting (stonemasonry), or hired stonemason; organized workers You rebuild and restore the collapsed battlements along the northern section of the central tower. This task takes 28 days of work and a DC 20 Crafting check.

    REBUILD COLLAPSED STAIRS
    DOWNTIME MANIPULATE
    Requirements Crafting (expert), Specialty Crafting (stonemasonry), or hired stonemason; organized workers You work to clear rubble and rebuild the stairs connecting citadel floors, requiring a DC 20 Crafting check. Repairing the stairs from the courtyard to the battlement (connecting areas A12 and A22) takes 4 days. Repairing the stairs from the courtyard to the vault (connecting areas A12 and B1) takes 4 days. Digging out the long flight of stairs down to Alseta’s Ring (connecting areas B1 and D7) takes 8 days.

    REPAIR CRUMBLED WALLS
    DOWNTIME MANIPULATE Requirements Crafting (expert), Specialty Crafting (stonemasonry), or hired stonemason; organized workers You work to repair a collapsed wall in either the training hall (area A8), the Court of the Nail (area A13), or the records room (area A17). Each room’s repair takes 8 days of work and a DC 20 Crafting check.

    Bzgl. Ankäufe.
    Ihr könnt alles zu 50% Verkaufen.

    Ansonsten gibt es maximal lv 3 Items zu kaufen. Verfügbarkeit ist 25% pro Woche (einmal würfelbar) Wenn ihr bereit seid tief in die Tasche greifen (Preis x2) dann können Items 100% gekauft werden.

    Allerdings habt ihr einen Bonus von -5% Listenpreis, aufgrund eures Status in Breachill

    Ihr könnt auch Huntergate Reparieren (allerdings ist die Anreise und Abreise beschwerlich, solange ihr nicht den Zugang via Alterein ermöglicht.

    REPAIR HUNTERGATE
    EXPLORATION MANIPULATE
    Prerequisites trained in Crafting or Thievery
    Requirement You have the Huntergate portal key (hunter’s arrowhead).
    You use the hunter’s arrowhead to guide the misaligned magic of Huntergate back into the proper pathways through the stone’s intricate carvings and decorations. You must attempt either a Crafting check to Repair (in which case the hunter’s arrowhead serves as the repair kit needed for this activity) or a Thievery check to Pick a Lock (in which case the hunter’s arrowhead serves as the thieves’ tools needed for this activity). Regardless of the skill used, the activity takes an hour to perform, and the DC of the check is 24, with the following effects.

    Critical Success Huntergate is repaired and you feel as if something special happened.
    Success Huntergate is repaired.
    Failure Huntergate is not repaired, and the character who attempted the repair becomes clumsy 2 for 1 hour as an orange arc of magical energy lances painfully through their body. A new attempt to repair the portal cannot be made again for 24 hours.
    Critical Failure As failure, but the magical backlash also deals 6d6 fire damage to the character attempting the repairs.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 3 Monaten, 3 Wochen von Philipp.
    • Diese Antwort wurde geändert vor 3 Monaten, 3 Wochen von Philipp.
    #18424
    Philipp
    Verwalter

    Bzgl:

    * Chain Shirt vom Chefoberboss? –> +1 Chain Shirt
    * Jar mit Paste? –> Alchemist Fire
    * Unidentified Staff? –> Wand of Web
    * Soulbound Stone (Preis, falls relevant)? Beinhaltet die Seelenessenz von einem verstorbenen Hellknight

    Bounty für die BLOODY BLADES
    “ For each live half-orc mercenary, the party earns 10 gp, and for delivering Dmiri alive for justice, the PCs earn 50 gp. A slain member of the Bloody Blades earns only half the bounty. “

    Der Stadtrat in Form von Great gibt jedem von Euch 20 GP für die BEfreiung von Altaerein und die Rückkehr von Calmont.

    • Diese Antwort wurde geändert vor 3 Monaten, 3 Wochen von Philipp.
    #18426
    juersche
    Moderator

    Oke, ich check nix, aber gut…hahahaha! 😉

    #18428
    Ultra
    Moderator

    Ok, da Breachill wie erwartet keine „level appropriate town“ darstellt macht es an dieser Stelle natürlich erheblich einfacher. Heißt aber auch, daß @Mage und @Thomas sich bei Gelegenheit mal einigen müssen, wer bei einem der nächsten Skill Feat ups mal unseren magic crafter macht, ansonsten müssen wir mit dem Leben, was der Adventure Path uns bietet.

    Ansonsten noch paar kleinere Fragen:

    1) Bounty & Stadtrat

    Gib mal die consolidated figures, da wir keine Gefangenen gemacht haben und ich die Anzahl an Banditen auch nicht mehr im Kopf habe. 5 Banditen ded + Dmiri ded = 50GP? Stadtrat bleibt bei 20GP, auch bei Calmont ded?

    2) Ausrüstung

    Da die normlen AP’s ja für 4 Spieler geschrieben sind nehme ich nicht an, daß wir für Jürgen mitplanen müssen, sondern daß er von Dir ausgestattet wird?

    Ansonsten bastel ich unseren Zeit- und Geldbedarf was Ausrüstung angeht bei Gelegenheit hier mal zusammen, dann können wir uns immer noch Gedanken machen was wir ansonsten angehen.

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