Antwort auf: Michels Metagaming Mansion

Forum Forum Pathfinder 2nd Edition Michels Metagaming Mansion Antwort auf: Michels Metagaming Mansion

#17697

Ultra
Moderator

Ansonsten wir auch der Athletics skill sehr hoch gehandelt, v.a. bei Nutzung von Grab oder in Verbindung mit Waffen, welche Trip erlauben, sowie dem zugehörigen Assurance skill feat.

Zum einen hätten wir da das Festhalten:

Athletics
Grapple Single Action

Attack
Source Core Rulebook pg. 242. Requirements You have at least one free hand. Your target cannot be more than one size larger than you.You attempt to grab an opponent with your free hand. Attempt an Athletics check against their Fortitude DC. You can also Grapple to keep your hold on a creature you already grabbed.

Critical Success Your opponent is restrained until the end of your next turn unless you move or your opponent Escapes (page 470).
Success Your opponent is grabbed until the end of your next turn unless you move or your opponent Escapes.
Failure You fail to grab your opponent. If you already had the opponent grabbed or restrained using a Grapple, those conditions on that creature end.
Critical Failure If you already had the opponent grabbed or restrained, it breaks free. Your target can either grab you, as if it succeeded at using the Grapple action against you, or force you to fall and land prone.

Grabbed
Source Core Rulebook pg. 620. You’re held in place by another creature, giving you the flat-footed and immobilized conditions. If you attempt a manipulate action while grabbed, you must succeed at a DC 5 flat check or it is lost; roll the check after spending the action, but before any effects are applied.

Assurance Feat 1
FortuneGeneralSkill
Source Core Rulebook pg. 258. Prerequisites trained in at least one skill Even in the worst circumstances, you can perform basic tasks. Choose a skill you’re trained in. You can forgo rolling a skill check for that skill to instead receive a result of 10 + your proficiency bonus (do not apply any other bonuses, penalties, or modifiers).

Special You can select this feat multiple times. Each time, choose a different skill and gain the benefits for that skill.

Festhalten an sich ist schon sehr gut und eine der wenigen richtigen crowd-controls (immob und flat-footed).

Der Trick mit Assurance ist, daß auch wenn Grab an sich ein Angriff ist, bei Nutzung dieses Feats einfach keine Mali zählen (aber auch keine Boni). Ein Grab auf Stufe 3 (+3) mit expert athletics (+4) erreicht einfach immer eine 17 Fort DC, selbst als dritter Angriff. Und wenn das langt, dann langts, z.B. gegen schwächere „Wuselmonster“.

Nachteil: Man benötigt eine freie Hand. Geht allerdings noch brauchbar gut mit Waffen wie Bastard Schwert, welche man im Ernstfall auch noch einhändig führen kann, oder soger mit Bögen (dank Sonderregel 1+ Hände).